Mot andra stjärnan

Målmedvetenhet tror jag är en viktig del om man ska nå ett mål. I skolan arbetar vi nu med ett större projekt och just nu sitter jag och tänker på hur det kommer att vara att presentera det här projektet, helt underbart! Lite överdrivet kanske men jag tror man mentalt måste arbeta på det sättet. Det lärde jag mig för många många år sedan när jag gick en golfkurs. Innan man slår slaget ska man se hur bollen flyger fint i luften och landar på green. Vi kommer att göra ett kanon projekt!

Målmedvetenhet är också viktigt vid viktminskning. ViktVäktarna har bra metoder, efter vart 3:e kilo man går ner får man en guldstjärna. Nästa vecka ska jag ta min andra stjärna så är det bara! När man gått ner 10% av sin vikt får man en speciell nyckelring som bevis på att man är på väg mot målvikten, den ska jag ta om någon vecka!

En orsak till att jag orkar kämpa är min Viktis-kompis hemma i Södertälje. Jennie, du är en ängel! Så troligt skönt att ha någon som peppar, någon man kan prata om framgångar och motgångar, synd och annat som ingår i vardagslivet ;)

image90





Idag var jag och Josefine uppe i stadsparken och tittade på alla fina vitsippor och lammungar. Att trava runt Munken kan bli tråkigt i längden. Det gäller att hitta ny marker hahaha. En skön promenad...
Nu känner jag mig därremot inte så pigg. Har sovit sen jag kom hem i eftermiddag. Fryser och har ont i luftrören. Så TYPISKT när jag väl har kommit igång med joggingrundorna, och att bli sjuk mitt i projektet känns inte okej. Jag hoppas på nya krafter imorgon!

Sov gott/ Puss Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0