Tekniskt geni!

Sedan jag flyttade hemmifrån har jag insett att saker och ting går sönder och väldigt ofta. Man kan vänta några dagar men sen inser man att ingen kommer att fixa det åt en, man måste själv! Jag har alltid varit bortskämd med en underbar pappa som gjort allt utom att laga cyklar, så jag har aldrig riktigt märkt av när något är trasigt.
Nu när man bor själv får man först försöka själv, sen ringa pappa och till slut fixa det själv.

Tekniska prylar är svårt och datorn är jag livrädd för. En gång virus, alltid rädd för virus. Idag skulle jag kolla på en film som ligger på datorn. Bytte till Vista i höstas och har haft problem med vissa filmer men då bara struntat i att se dem. Idag blev jag arg, sökte runt på nätet och hittade tillslut det eventuella felet. Någon drivrutin saknades..vad nu det är (!!!???) Laddade ner något och vips kunde jag se filmen. Gud vad jag älskade mig själv då! Nu måste jag bara hitta felet till att bilden ibland dör på datorn och nätet bryts...ggrrr...

Fjorton suger i soffan, härlig eftermiddag!

Ska äta spenatlasagne nu snart. Den står i ugnen och klockan tickar. Men vänta!!!! Nu låter den konstigt, som att den slår dubbelslag!!! Bäst jag kolla...

...chip och hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0