En tung dag!

Idag har väldigt många saker gått fel. Allt är emot mig, i alla fall nästan! Jag har tappat massor av grejer, allt tvättmedel åkte ut på golvet (köp inte bigpack, de är svårhanterliga) och jag har fått huvudvärk av allt huvudbry för höstens studier. Att byta abonnemang från Tele2 till telia visade sig också vara ett jätteprojekt som nu har tagit ett antal av förmiddagens timmar. Men nu är det löst efter många om och men.

Nu måste jag återgå till min inlämningsuppgift om analys av c-uppsatser. Tungt! Känner mig verkligen helt korkad vad det gäller vetenskaplig kunskap och metod. Varför kan inte jag vara filosofiskt smart och fatta varför man måste försöka hitta en trosföreställning för att veta om om kunskap i en uppsats är sann till exempel? Metafysik, kritisk realism, korrespondens teori, koherensteori med mera. Nu ska jag intala mig själv att det är roligt och att jag kan och att jag kommer ha nytta av det i framtiden. När hösten är förbi ska jag lämna det bakom mig för ALLTID!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0