Advent och en galet rolig helg med Sveriges Radio!

Advent och december månad, jag har svårt att förstå att tiden går så fort men nu när den är här ,har jag i alla fall pyntat för den. Igår var jag dessutom på julskyltning (en speciell dag, en stor fördel med Jönköping...), jag åt en lussebulle och en pepparkaka, och lyssnade till stämningsfull musik på adventskonsert i Sofia kyrkan.



I år har jag guldtema!



Mitt adventsfönster.

Den största händelsen den här veckan var dock den stora SR festen på Cinderella i Stockholm. Helt underbart roligt. Festprissarna i Jönköping hade ordnat en underbart rolig resa upp till huvudstaden, sen väntade förfest, middag, artister, kareoke, dans och efterfest i vår korridor...nya kontakter och vänner! Efter två timmars sömn tog jag och Jenny oss till frukosten för att sedan fortsätta i båtens spa. Där badade vi i varma pooler och en "is-pool" med 5 grader varmt vatten.Verkligen skönt för min trötta kropp! Sen blev det galopp till bussen... Den här resan och festen kommer jag kunna leva på länge :)



Jag och Jenny.



Johan, Gerd, Peter, Jenny, Monika och jag hamnade på samma sittning.
Jag har fantastiska arbetskamrater!

Idag har vi arbetat med uppsatsens analys. Börjar bli segt nu, men det är inte tråkigt! Jag har även hunnit med en morgonpromenad och ett Friskispass. Hittade dessutom denna lilla dikt på kylen...författarinnan är Linnéa och jag blev väldigt glad när jag läste den, hehe! Den måste ha kommit till i onsdags...jag förstår bara inte hur du lyckades! Stort tack! Hoppas ni kan läsa det mesta!

Den börjar med "En puss om dagen e bra för magen...



...och slutar med "störst av allt är kärleken. Puss o kram sötnos!


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Med lite alkohol i kroppen kan jag fixa det mesta! ;)

2008-12-02 @ 21:10:44
URL: http://linpin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0