Funderingar kring 2000-talets relationer

Vad betyder begreppet relation för dig? Vad innefattar egentligen en relation? Familj, vänner, par..alla har en relation. Sen finns det nyare relationer via till exempel internet, msn, sms...men vad är man med en person som man bara träffat (skrivit till) på internet eller som man bara har skickat sms till? Vän, bekant, kär, ingenting? Ni måste hålla med om att det här är klurigt!

Gränsen för otrohet ska jag inte diskutera, men mina erfarenheter från det jag och mina vänner varit med om, eller vad vi själva har gjort, känns också lite underliga. En del träffas i smyg, andra träffar flera eller uppför sig som "plåster". Anledningen till att det är så är väl att det är svårt att ta tag i sina relationer. Om de är dåliga, bra eller om man fegar inför en ny eventuell relation. Ni ser själva vilken röra det kan bli! En vän kommer till, och en annan försvinner. Vissa vill plötsligt ha "bättre" vänner och fryser långsamt ner relationen, andra vill umgås hela tiden.
Vi kanske borde tänka mer på hur vi vårdar våra relationer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0