Dagen då allt ska göras


Tvätta, stryka, städa, diska, handla mat, göra storkok, pynta, promenera. Allt det har jag faktiskt hunnit idag men nu är det ju därremot kväll, suck! Jag tycker i och för sig om att vara hemma och pyssla.

Längtar extremt mycket tills den dag då man inte behöver få ångest för alla utlägg, den dagen man glider runt i en tjusig bil som dessutom kan bära hem matkassar åt en. Nu är det ett helt projekt att gå till Maxi och sen få med sig allt hem, och tid tar det! Idag skulle jag handla ganska mycket. Måste ha sett fel på klockan för när jag kommer till busskuren har bussen redan gått och det är en timma till nästa. GGGRRRRRR! Varför går det inte bussar oftare på söndagar? iIdag är det inte många som ser söndagen som en vilodag, utan mer en dag då man har tid att åka ut i affärer mm. Jag fattar inget! Så jag fick ta mina kassar och gå hem hur tungt det än var...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0