"Hur svårt kan det vara?" & "Ta en vitamin och bli en fin blondin"

Måndag 4 februari har varit en lång dag i mitt liv. Vaknade vid kl 04.30 för hinna till radion i tid. Som vanligt var far min snäll och ringde och extraväckte mig ifall att jag skulle ha somnat om.
Idag fick jag sitta och testa lite själv men kände mig verkligen seg. Men flytet och den fulla förståelsen för allt kommer väl i sinom tid får jag hoppas.

Nästa station var radiostudion i skolan, mitt andra hem. Där träffade jag Sara kl 10 och redigerade vårt reportage till fredagens sändning. Vi blev riktigt nöjda! Träffade även på vår radiolärare Dan. En av skolans bästa lärare, helt klart. Jag gillar hans stil och han hjälper till så fort han kan. Han hade tydligen varit i LA, var brun som en pepparkaka och klädd i jeans, jeansskjorta och jeanskavaj. Verkligen tufft! Kändes extra roligt att han hade lyssnat på mig och Sara på RadioVätterVåg. Hans åsikt är viktig!

Sen bar det av till stan för att uträtta ett antal ärenden. Nu är tid hos frissan bokad så att jag säkert kommer att vara fin till mosters kalas. Och lite ljusare kommer jag att bli =) "Ta en vitamin och bli en fin blondin" som Anna Skipper säger. Får hoppas att det är medicinen om håret blir lite torrt, men har bestämt mig för att försöka gå tillbaka till min naturliga färg.

Nej, nu är det dags att gå och knoppa. I morgon är det viktväktarna, utbildningsmässa på ED (ska börja kolla inför nästa utbildning, ev Akademi Båstad), SR, styrelsemöte RadioK och promenad. Nej, ska inte tråka ut er ;) Många roliga saker som händer nu men det hade varit skönt att få slappa lite också. Bara vara hemma, bara vara... Bara jag lär mig jobbet på SR så lugnar det ner sig rejält. Mest det jag oroar mig för nu. Man ska inte klaga även om livet är surt ibland. Det löser sig väl på något sätt, det måste det. "Hur svårt kan det vara?" som i filmen "Underbar och älskad av alla". Nuför tiden tänker jag väldigt ofta på det. HUR SVÅRT KAN DET VARA? Jag lovar att det hjälper... Så länge man inte är sjuk... Idag opererades Stephan. Hoppas verkligen han kommer att må bättre nu <3


//Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0