Glöm inte bort din hälsa! Alla vill vi väl må bra?


Efter nyårsfirandets härliga lyxiga middag, är det många som avlägger nyårslöften. Löjligt tycker vissa, bra och peppande tycker andra. Det där är väldigt individuellt, men anser du att ett nyårslöfte kan hjälpa dig att till exempel sluta med en dålig vana, då ska man inte klaga på nyårslöftena. Jag ska inte avslöja mina löften, tror det är bra att man håller de lite hemliga. 2007 års löften gick dock ganska bra :)

"Gå ner i vikt" eller "bli mer hälsosam" tillhör nog några av de vanligaste löftena. Själv tycker jag det är intressant med kost och hälsa och det finns otroligt mycket man kan lära sig inom området. Jag har levt studentliv i över 1,5 år nu och jag vet att många lätt glömmer bort sin hälsa. Och i den gruppen ingår även jag ibland. Det är alltid svårt, för man har ofta mycket att göra, saker som ska hinnas med och då kan träning och matlagning bli ett stressmoment. Att stressa till träningen är inte bra. Kanske är vårt problem att vi inte planerar tillräckligt?!

Själv vill jag bli lite hetare till sommaren (hehe) och tänker därför också bli mer hälsosam. Jag har en del magproblem men dem blir jag oftast av med när jag tränar mycket och äter nyttigt. Tro det eller ej, jag mår bra när jag inte glömmer bort min hälsa. Tänkte att jag ska skriva här ibland om tips och råd som jag kommer på för er som har samma tankebanor som jag. Idag blir det boktips! Socker är ett problem för många, då är boken "Sockerbomben-bli fri från ditt sockerberoende" väldigt bra att läsa. Vill man förbättra sin träning och kost är "Jag vill ju bara se bra ut naken!" en bra bok att läsa. Den är skriven av Jonas Colting, vissa av er känner kanske igen hans namn? Han skriver iaf väldigt personligt och läsningen ger bra motivation.
PPssttt...egentligen handlar allt om att man ska bestämma sig och sen bara köra på den linjen! Varför är det så svårt? Jo, problemet sitter i huvudet. Lycka till! ;)

//Anna

Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Nice blogg! Hur länge har du haft din blogg?

2012-01-12 @ 23:46:00
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0