Jag har gjort det igen!

Under två tillfällen på ett dygn har jag läst en bok, och nu är de 375 sidorna förbi...  Det här är en av mina stora svagheter. När jag hittar en bok jag gillar kan jag nästan inte lägga ifrån mig den. Denise Rudberg är den författarinnan jag brukar hylla här, jag älskar hennes böcker. Men nu har jag hittat en av hennes vänninors bok ( dessutom är hon vän med Charlotte Flinkenberg vilket gör det hela ännu bättre då hon är en mina största förebilder). Författarinnans namn är Kicki Norman och boken heter Väninnorna & Kung Carl. Tror jag har en till bok an henne, den ska snart avnjutas.


Kanske låter jag ytlig, men jag anser att samhällsfrågor också är viktiga! ;P Just nu undrar jag vad Jönköpings kommun håller på med. De har kommit fram till att det finns för många miljöstationer i stan, att folk tar bilen till dessa och att det inte är bra för miljön. Först tog det bort min här ute på torget, och idag när jag tänkte gå förbi Torpas station under min morgonpromenad, hade de tagit bort den också. Kunde ju inte powerwalka med en kasse tidningar, så fick prega ner den i en vanlig svart soptunna i parken. Jag kände mig dum, men det är ännu dummare att tro att "vi utan bil" ska ta bussen till Herkulesvägen för att slänga sopor. Så nu får jag väl räkna mig som en miljöbov! Illa illa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0