Fjortisar!

Igår när jag var på Grönan insåg jag att det itne var som när man var där förr i tiden. Mitt huvud blir snurrigt av karusellerna och det vimmlar itne längre av snygga killar, jag har blivit äldr helt enkelt. Nu känns det som att stället vimmlar av fjortisar istället och först frammåt kl 19 kommer de vuxna för att utöva 5-kamp. Egentligen är det inte det här som är den stora GREJEN utan hur ungdomar idag uppfattar saker och ting. Tydligen är det ok att tränga sig före i kön, NEJ! Självklart sa vi till men det tycks ingen annan göra. Va? Vad händer? Bryr sig ingen längre?
I kön hade jag två unga tjejer bakom mig. De stod och pratade om några större tjejer, hur fula de var och vilka häng bröst de hade. "Om jag va så fet och äcklig, då skulle jag stanna hemma och gömma mig typ" - så lät det. Stackare tänkte jag.... de inser inte vad som är mänskligt. Tjejer, vänta tio år så får ni se hur ni själva ser ut. Tacka vet jag barnsliga vuxna än övervuxna fjortisar! Och till er andra, börja bry er och säg ifrån! Annars är ni inga förebilder...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0