"Ha ett bra liv"

Skulle du tolka det som ironi eller som att någon faktiskt önskar dig allt gott?! Jag fick den hälsningen idag utav någon som ringde mig på jobbet.
Det är en trött Anna som skriver det här inlägget. Jag har nog aldrig varit så här trött tidigare.

Vaknade med samma besvikelse som resten av Svergie. Snö!! Nu!?? Dagen fick börja utan morgonpromenad runt Munken, inte bra! Där missade jag den motionen. Efter fem timmars arbete inne i den kalla skolan, slogs man av en n(m)ordlig, piskande vind när jag skulle gå till jobbet. HU! Dags för långkallingar igen eller vad är det frågan om?! Vädret och ett samtal från bossen hade givit mig en hint om att det skulle bli körigt på jobbet. OJoj...så många trafikolyckor! Så många sändningar! Så många telefonsamtal! Vi jobbade arslet av oss hela eftermiddagen(förlåt för mitt uttryck men det är sanningen). Självklart fick jag regionen där Jönköping ingår med väder och grejer som grädde på moset. Allt på en gång kan man säga för en nybörjare. Fjärde passet jag jobbade...

När jag kom hem var jag trött, blöt och snurrig. Gick raka vägen till Cissi för att få prata av mig. Hon är en stjärna på att lyssna. Sen var det dags för Ipren och vila innan Sandra Bullock-filmen på 3:an. Men jag vaknade inte förrän nu... Dags att dyka i säng nu!



Ge oss solen igen, och ha ett bra liv! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0