Efterklokhet och hemtenta

Vilket underbart liv vi har! Vi har något att göra varje dag, vi har skola och jobb. Egentligen klassas väl det som lyx i vissa länder, vi har möjlighet att utbilda oss och tjäna pengar och hitta på roliga saker. Cissi sitter i Jönköping och pluggar på tre tentor för kommande vecka, och jag är hemma och försöker få ihop min hemtenta. Som belöning får vi betyg (när vi klarat) och sen en examen och förhoppningsvis ett bra jobb. Det låter ju som rena lyxen, eller inte (iaf inte när man har 3 ordinarie tentor på en vecka, tycker synd om dig vännen)!!!
Jag har dock åter igen insett att jag har tagit på mig lite för mycket. Den här våren har verkligen varit tuff. Min extrakurs har varit intressant men jag har väl inte lagt ner så mycket tid på den. Nu är det dock dags för hemtenta och den MÅSTE göras. Ibland kan man inte smita :)

Annars njuter jag av solen och att sommaren snart är här. Veckan har varit underbar med mitt 10%-iga resultat, projektredovisning och Barber på besök i Jönköping! Då hinner man inte tänka så mycket...




På tal om efterklokhet och sol...så här såg man ut efter en vecka som läktarvärd i Båstad. Bonnabrännan är total!

image119

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0