Hallå världen, jag förstår inte riktigt hur vissa tänker!

Att vara ambitiös och seriös ser jag som en självklarighet för att kunna ta sig fram i livet, speciellt vad det gäller arbete. Ibland förstår jag inte hur människor tänker. Det verkar ibland som att det inte finns något mellanting. Under min uppväxt ansågs en person som var ambitiös och seriös, vara en tönt, pluggis eller tråkmåns. Idag är det tack och lov mer på modet att vara den duktiga "tönten".

För mig är det viktigt att folk ser mig som en seriös och ambitiös person oavsett vad jag gör. Jag förstår dock inte de vuxna människor som anser att en sådan person inte kan ha intressen som musik, mode eller annat "ytligt" (enligt dem då..). För att man bryr sig om sin hälsa, vad man har på sig eller hur mycket man roar sig, skulle ha att göra med hur seriös man är, det förstår jag inte alls! Jag anser att jag hela tiden strävar efter att vara så seriös jag kan men att jag samtidigt gör det med hela min personlighet och att jag även står för det jag gör på min fritid! Alla mina handligar ingår i mitt "varumärke".

I dagens Metro skriver metrobloggaren Hanna Fridén några meningar som jag fastnade speciellt för... "Man är inte dum i huvudet för att man gillar mode. Man ska inte behöva vara en pojkflicka för att få respekt/..../En urduktig tjej med ett brinnande intresse för mode!"  Fridén skriver om sin nominering till årets blogg och att hon på sätt och vis tycker det är dumt att hon blir nominerad när det egentligen finns hundratals "blåsta" tjejbloggare som skriver bättre om mode just för att det är deras passion. Att man inte skall dömma dem och att ett ämne som mode, inte skall ses som något ytligt och oseriöst. Det kan väl egentligen gå under konst, eller?

Jag tycker det är intressant att höra när folk pratar om Blondinbella. Jag har nog inte träffat någon som tycker hon är underbar, men jag vet de (inkl. mig själv) som kan beundra en del av det hon gör och skriver. Isabella är ung och kanske inte så mogen men hon har många läsare. Säger inte det något? Dessutom är hon väldigt driven för sin unga ålder...ibland får jag bara lust att säga - gör det bättre själv!

Jag slår ett slag för den moderna, seriösa personen! Håller du med mig?

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Jag håller med dej, till allra högsta grad! Btw, du har aldrig funderat på att börja skriva krönikor eller bli copywriter? :) Puss!

2009-01-27 @ 22:45:58
URL: http://linpin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0