Hur behandlar vi varandra?

Det jag nu ska skriva har jag tänkt skriva sen en tid tillbaka men nu känns det mer aktuellt än någonsin! När någon skadar mina vänner blir jag arg! Fick precis sms av en vän som blivit halvt dumpad via sms och med förmodligen en lögn! Hur behandlar vi egentligen varandra? Varför är folk så fega för att säga vad de känner eller vill? Jag kan ärligt säga att jag inte är guds bästa barn och har nog krossat ett eller två hjärtan i alla fall OCH det är inget jag är stolt för men jag har i alla fall lärt mig något av det! Låt det aldrig gå för långt.

I dagens samhälle måste man hela tiden tänka på att allt skall vara praktiskt, allt ska gå smidigt och jag tror vi använder hjärnan lite för mycket ibland istället för att lyssna till hjärtat. Sen tycker jag man skall vara ärlig på en gång. Vill man inte vara kompis med en viss person ska man försöka visa det tidigt, samma sak gäller om man inte är förtjust i någon. Jag har själv varit med om det här och nu min vän...En date, killen vill ses igen men drar sig ur. Konstigt nog väntar han på henne samma helg och de ses bara en snabbis men han ger signaler av att vilja ses mer. Sen blir hon "bjuden" till att besöka honom, och nu när han är här på besök och hon vill passa på att ses, då har han tydligen börjat träffa sin gamla tjej...FEGT! Vad ger hela den här härvan för signaler?! Folk är så fega för att säga vad de känner, rädda att såra fast sanningen är den att det är bättre att prata om det! Ovisshet är tyngre att bära! Summan blir en ledsen och besviken tjej som trodde på något mer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0