Lördag

Sen jag flyttade in i den här lägenheterna har lördagarna bestått utav två obligatioriska aktiviteter. Vakna till DaCapo och lyssna på Ring så spelar vi, och sedan gå till Västra torgets marknad. De två finaste sakerna i Jönköping är helt klart Piren och marknaden. Jag älskar marknader! Så otroligt mysigt och så skönt att få röra sig bland helt vanliga människor. Vissa är "fina", andra bondiga. Unga, gamla och riktiga snyggingar. Det är verkligen en plats för alla och det finns inga krav. Jag tycker det är jättemysigt att bara gå runt och lyssna på folk. Hade varit kul att komma till Kivik snart!

Nu är det snart dags för jordgubbar och mjölk! Inhandlat på marknaden... :)



Vissa dagar saknar jag verkligen Spanien och alla vänner där. Spanien är helt klart mitt andra hem! Åh, det gör ont men jag är glad för allt jag har fått vara med om och alla jag har fått lära känna! Om jag får någon semester nästa år så ska jag åka dit och bara njuta i 2-3 veckor! Vill gärna på feria igen, kanske det häftigaste jag har varit med om. Mitt ute på landet sätter de upp karuseller och massor av tält med dansgolv och barer. Fest och uppvisning av vackra kläder och hästar i en vecka och massor av flamenco! Har nog aldrig varit på något så spanskt och träffat så många glada och trevliga människor. Alla dansade med alla och männen gav tygrosor till kvinnorna. Jag fick två av en gammal man som hade hål i halsen. han kunde inte prata men vi förstod varandra i alla fall. Vilken fest!


Anette på den UNDERBARA stranden!

Feria (flamencofest) i Puerto de Santa Maria

Världens härligaste kille, Alex!

Spanjorer som jag lärde känna på Ferian!

Stämningen är på topp! Dans på bardisken!


Åh, underbara bilder!

Abrazo Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0