Vuxengrejer...

På torsdag fyller jag 24, men åldern säger egentligen ingenting! Det finns vissa saker som tar lång tid att lära sig så som matlagning och vuxetbeteende. Jag känner mig fortfarande trotsig och orkar inte läsa på couscous-förpackningen, hur mycket vatten och couscous jag ska ta. Istället testar jag och kokar mat till säkert 10 personer!!! Och det har inte bara hänt en gång, utan flera... Tur att man fortfarande har frys!

En annan sak är när man ska sälja något på blocket till exempel. När de skulle komma och hämta min hylla kändes det som jag skulle sälja ett litet barn och att jag skulle tagit mer betalt. Känns inte jättevuxet. Nu när en person har hört av sig om min soffa blir jag nästan skraj. Är det en ordentlig typ? Kommer han ta hand om min soffa? (Snacka om att vara pedant fast grejerna inte längre finns i mina ägor). Hur visar "lilla jag" att jag är vuxen om/när de hämtar möbeln. Med hyllan fick jag nästan bära allt själv....

Några funderingar en helt vanlig lördag. Men en sak är säker. Det är ganska skönt att jag inte måste klara alla vuxengrejer perfekt. Det löser sig alltid! Nu försöker jag istället vara vuxen och skriva "att-göra-lappar" inför flytten, så att jag inte ska glömma något viktigt i vuxenvärlden! :p

Här en bild från dagens "skörd"! Haha, nu låter det som jag har VÄRSTA trädgården. Nej, jag får nöja mig med att handla på torget tills den lyckliga dag då jag får en egen balkong. Då ska det växa!





































Trevlig helg!

Förresten, glömde ju att berätta att jag kom in i Båstad på Radiomedia. Nu väntar nya äventyr! Som med allt annat känns det både underbart och ledsamt. Kul att få träffa nya människor, lära sig mer och få lära känna en ny (i det här fallet, väldigt liten) ort. Samtidigt som jag kommer sakna alla er på jobbet och de få som är kvar i Jönköping. Men jag glömmer er ALDRIG! Och med tanke på min rebelliska livsväg de senaste åren, vet man aldrig när jag hamnar här igen! ;)

Kommentarer
Postat av: rickard

från sveriges tredje regnigaste stad till nr 2 på listan, hehe! blir det göteborg sen? :)

2009-07-11 @ 20:46:50
URL: http://rickardholmgren.wordpress.com
Postat av: Anna

Haha, vilken är nr 1 på listan där jag förmodar att du anser att Båstad är nr2? :P Nja, jag älskar Skåne så kanske Malmö. Men man vet aldrig...

2009-07-11 @ 20:57:47
Postat av: rickard

Göteborg är väl 1:a... :)



du har inte funderat på sthlm då? Där finns ju många radiokanaler att jobba med iaf!

2009-07-12 @ 20:43:51
URL: http://rickardholmgren.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0