En småjobbig vecka...

Någon vill straffa oss, så måste det vara, eller det trodde jag imorse. Allt skulle bli så bra när vi hade flyttat och istället blev vi sjuka. Josse har varit förkyld hela veckan och imorse vaknade hon med ögoninflammation. Ikväll känner hon sig dock bättre och vi håller tummarna för att ögoninflammationen inte blir så farlig!

Mitt tandbekymmer började i söndags och har sedan malt på hela veckan. Det hjälpte inte med starka värktabletter och idag när jag pratade med min lärare Ricardo tyckte han att jag skulle gå direkt till tandläkaren. Han erbjöd sig att ringa och fixa om de inte skulle ta emot mig. Det visade sig att det ligger en liten klinik precis nära skolan så jag sprang över på rasten. Haha, tandläkaren såg ut som den spanska kungen och pratade ganska så fort, men jag lyckades göra mig förstådd och jag förstod nästan vad han sa, haha! Det var som jag trodde, inflammation så jag fick medicin och salva. Nu sitter jag här och väntar på att det ska gå över... Dyrt blev det, sammanlagt 80 euro. Hoppas verkligen jag får igen det av försäkringsbolaget. Varför ska man annars betala reseförsäkringar???


Till helgen funderar vi på att åka till Portugal om det inte blir San Pedro. Idag har vi kunnat vara på stranden några timmar men vädret skall bli sämre till helgen. Hoppas vi får en fin vecka nästa vecka eftersom den här har varit halvdan på flera sätt och vis. Jag är positiv! Vi har det väldigt bra i övrigt och jag stormtrivs verkligen i staden. Snart är det dessutom påsk!


Abrazos Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0