Ibuprofeno cinfa 600mg, mitt hopp!

God morgon Sverige!
Igår mailade pappa mig om datumet för Viktorias bröllop. Åh vad roligt det ska bli! Den dagen kan jag absolut INTE jobba, den saken är klar. Kunde inte läsa texten i artikeln men Viktorias blåa klänning var verkligen fin!


Igår blev det en eftermiddag bestående av fix och trix. Josse och jag handlade mat, gjorde läxan, städade av, tvättade kläder i en maskin som funkar (WWII, underbart!) och besökte apoteket. Nu har man börjat lära sig tiderna för siesta och det känns helt naturligt. Allt är stängt från ca 14-17 eller 18, och har sean öppet tillkl21-22. Vissa apotek har dock öppet hela natten, haha, det lär vi aldrig få se i Sverige....


Jag lyckades i alla fall säga till apotekaren att jag hade ont i tänderna och förmodligen en inflammation runt en visdomstand. För 2 euro, ca 22kr, fick jag 40 tabletter. Skönt att något är riktigt billigt! Tycks vara något liknande Ipren fast starkare. Hoppas de ska hjälpa mot inflammationen så jag slipper penicillin. Smärtan försvinner nästan direkt. Fick även inhandla munskölj. 5 euro, överdrivet mycket! En vodka 70 kostar ca 4 euro...

Innan jag åker hem till Sverige igen ska jag nog kolla upp om de även har dundermedicin mot magen.


Igår kväll gjorde Anette och Gry tacos till oss och Vivian kom också förbi, riktigt gott med mat eftersom jag inte kunde äta så mycket under dagen. Sen tittade vi på Sällskapsresan. En riktigt trevlig kväll!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0