Värk, regn och saknad!

Vänner är som stjärnor, du ser dem inte alltid, men du vet att de finns där. (Bertrand Russell)


I lördags flyttade jag och Josse. Sprängfulla väskor och ett antal påsar, en full taxi. Vi trivs jättebra i vår nya lägenhet. Nu bor vi 2 minuter från skolan och ca 4 minuter från stranden. Det var mysigt att prova på att bo i gamlastan men vi känner verkligen skillnad nu när vi kommit till en nyare, varmare och framförallt större lägenhet. Nu behöver vi inte hoppa över varandras grejer hela tiden och vi har dessutom lärt oss att använda gasspis.


Vi bor med två norska jäntor, Anette och Gry. Kan nog inte bli bättre även om vi så klart saknar Helga och Ida. Nu på morgonen har vi vinkat av finlandssvenska Ida som har bott här. Känns jättetråkigt att hon åker. Världens gulligaste Ida... Hon är den som har varit här sen vi kom och som vi alltid gått ut med, tittat på spanska filmer och tagit siesta med på stranden. Men vi har sagt att vi snart ska ha en återträff. När man bor tillsammans kommer man varandra så nära så det känns verkligen när någon lämnar. Ska hålla tummarna så att Ida snart får jobb som socionom i Finland, hon var inte så glad över att lämna och komma hem till snö och kyla.  Igår kväll hade vi hejdå-party och gick ut och åt tapas. Det blev en mysig kväll. Ida fick dessutom några spanska tidningar och lite snask som hon kan ha på bussen idag.


Idag regnar det här, känns helt okej då både jag och Josse är lite halvdåliga. Hela helgen hade Josse problem med ett öga. Hon fick in något som inte ville komma ut och hela ögat svullnade. Nu är hon jätteförkyld och har haft ont i halsen i över en vecka. Själv har jag tandvärk, hemsk hemsk tandvärk. Jag hoppas på att kunna gå ner lite i vikt här men mina visdomständer har dock visat att de vill växa. Det började med vänstersidan och i förrgår började jag få, rent ut sagt, ASONT! Höger kind är helt svullen och jag kan inte gapa ordentligt. Vet inte om tanden är på väg åt fel håll och Ipren tycks inte vilja hjälpa. Nu har jag dock fått en norsk dunderpilla av Anette som just är mot visdomstandvärk så jag hoppas att växandet ska stanna upp, annars vet jag inte vad jag ska göra. Men ni behöver inte oroa er för jag ska nog stå ut! Magen mår bättre nu, har dragit ner på fruktransonen, haha.


Och nu till något roligare... Jag var på bio i söndags. Vet inte om Almodovars senaste film har kommit till Sverige, men här hade den premiär i onsdags så vi bestämde oss för att gå och se den på bio. Väldigt spännande att gå på bio i ett annat land, men det mesta är sig likt. Priset är bättre här, endast 5 euro för en student. Filmen Abrazos rotos var riktigt, riktigt bra. De flesta av Almodovars filmer är bra, vi har nog bara lånat någon som varit väldigt, väldigt konstig!


Annars rullar veckorna på med lektioner, middagar och fiesta. Eventuellt ska vi ta oss till solkusten till helgen. Jag är även lite sugen på Portugal nu när man bor så nära men vi får se eftersom det kostar en del. Spanjorerna har börjat förbereda inför påsk med lutherska gubbar i bagerierna och igår kväll när vi gick hem från restaurangen mötte vi ett 40-tal män som övade på att gå och bära Jesus-rummen. Vet inte hur jag ska förklara det för att ni ska förstå. Påsk är stort här och de har parader där de bär som små rum med Maria och Jesus. Många gör detta för att de tror att de ska bli skonade från ondska om de "offrar" sig själva. Men det var kul att se när de övade. Hur de vaggade fram under det enorma rummet...


Tiden går för fort nu...

Hoppas allt är bra med er där hemma!

Abrazos Anna!



Kommentarer
Postat av: LoEM

Vad tycker du om sommaroutfiten från forever21 som jag har satt ihop?!

2009-03-24 @ 11:49:07
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: Linnéa

ANNA, min älskade Anna! Jag hoppas innerligt att du är i Jönköping den 23e maj?! Då blir det iaf utgång, planera in det goding! ;)

Ta hand om dej! Pussåkram

2009-03-25 @ 04:52:11
URL: http://linpin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0