Agabuuu för vintern!



Agabuuu är ett nytt ord, det är jag som står bakom det! Det är ett ord för en jobbig känsla.
Blunda och känn efter! Det är grått, grått, grått! När man vaknar och tittar ut, får man lust att krypa ner i sängen igen. Golvet är ilande kallt, kroppen känns seg och trots detta måste du skynda dig och fixa dig och snabbt få på kläder gör att inte frysa. Folk är trötta, lite mer negativa än vanligt, huden torkar in, håret blir fett och när du går hem i den mörka eftermiddagen, kan du räkna med att bli pissevåt av regn eller en bil som kör förbi :P

I vanligt fall, dvs inte vintertid, brukar jag vakna pigg vid kl 06, gå ut och powerwalka en timma innan frukost. Och att dricka en proteindrink till frukost, brukar vara nemas problemas. Nu känns allt ganska segt, haha!
Usch, jag är verkligen inne i vinterdvala! Låt det bli JUL så att vi sedan kan gå mot ljusare tider igen. Mmm sommar... Inget agabuuu ;) Men i morgon börjar min efterlängtade semester, ska bli så skönt!


Okej, ingen solsemester, men iaf!
Ledig tid ;D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0