Välkommen till verkligheten "saknad"!


I morgon är det äntligen dags att åka hem och hälsa på familjen och vännerna! Jag har verkligen sett fram emot den här resan och nu är den här. Det ska bli skönt att vara ledig några dagar och byta miljö. Har planerat mys med vännerna, promenader (såklart), tandläkarbesök, ska hälsa på några gamla grannar eftersom det är sista gången jag är "hemhemma". Ska även se min systers nya lägenhet och kanske blir det också en sväng på stan! Mmm nice!

Samtidigt känns det konstigt att lämna Båstad. Har varit härifrån vid ett tillfälle under hösten, när jag besökte sötisarna i Göteborg. Jag trivs väldigt bra i Båstad. Allt är "småstadligt trevligt", utbildningen är bra, jag har fantastiska lärare som tar hand om oss och jag har fått fantastiska vänner.

Vi har redan gått igenom ganska mycket tillsammans, det känns som att det alltid finns någon där om man behöver. Samtidigt "sliter" vi nog ganska mycket på varandra, vi umgås ju så mycket.
Ibland kan jag känna att jag uppskattar inte det jag har "här och nu". Min käre vän Daniel, säger ofta att jag lever för mycket i historien. Tänker på det som varit och glömmer bort att leva livet. Det ligger nog något i det! Jag ska försöka ändra på det här, leva mer i nuet! Säg gärna till mig om jag inte följer upp det... :)

När det är mycket att göra och stressigt, då blir jag extra taggad av att träna, men kan också sitta och drömma mig tillbaka till allt man har varit med om. Jag kan sakna vänner och människor något enormt, även de jag kanske aldrig får träffa igen. De som har berört mitt hjärta!

Visst ska man sakna och avsked (alla sorter) är hemska. I år har jag varit med om för många, hoppas på färre 2010... Samtidigt, varför sitta hemma och sakna alla underbara själar och tider som har varit? Det är lätt att vara nostalgisk, men idag har vi ändå fantastiska möjligheter att höras på internet och bara för att vi inte bor nära varandra, glömmer vi ju inte våra vänner. Självklart är drömmen att ha alla nära och kära nära, men det kommer nog aldrig att ske. Mina vänner bor runtom i Sverige, ja även över hela världen! Nej, nu måste jag börja njuta mer av människorna och den tid som är nu! Ni är fina och det som händer här och nu kommer också vara historia en dag...




En av mina bästa vänner, "Barber" Eunice som nu bor i NY.
Tänk om man hade råd att hälsa på... :) SAKNAR!


Kommentarer
Postat av: Henrik

Men Anna, jag håller inte med, tycker du lever i nuet mer än många andra. Att vara "nostalgisk" och se tillbaka handlar ju också om att ha samlat på sig erfarenheter. Eller hur? Band klipps av och nya knyts ihop, så är det, men med åren knyts många trådar ihop igen.

2009-11-18 @ 07:02:27
Postat av: Anna

Henke! Du har en poäng i det du säger... :) Och du har kanske rätt!

2009-11-18 @ 12:05:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0