En afton med aggression

Jag fattar inte hur folk tänker! Räknas man inte som vuxen när man har fyllt 20 år? JO, det gör man! Man får ta sitt eget ansvar och skapa sig ett eget liv. Man borde ha tillräckligt med stake i sig att säga vad man tycker och även framföra sådant man tycker är fel. Man får ha sex, gå på systemet, kan bli straffad och vad mer? Man ska helt enkelt klara av att vara en fungerande person i samhället. Jag är också förvånad över att folk inte växer upp lite när de går på högskola. Varför inte vara seriös i det man gör och hela tiden göra sitt bästa? Varför inte se skolan som ett yrke? Inom vissa speciella yrken är det ännu viktigare. Om man änns lyckas få jobbet... Jag kräver itne att alla ska vara drivna och arbetsmyror, men har man påbörjat en sak som är en stor "dröm" då borde man ta chansen. Speciellt när man lägger ut mycket pengar...

Jag blir så ledsen när mina vänner mår dåligt och speciellt när det egentligen beror på skitsaker som att folk inte kan ta eget ansvar och när det då går ut över alla andra. Hur tänker man? En sak är säker, ingen arbetsgivare vill ha en sådan person när det finns 1000 andra sökande att välja på! Visst kan jag inte ha fel i denna punkt??????
Min "mentor" har iaf målat upp den här bilden för mig och även mina erfarenheter från yrkeslivet säger mig att det faktiskt fungerar så här idag. Rättvisan segrar förhoppningsvis till slut. Det har varit min tröst genom åren när jag har haft smeknamnet "krigaren"...


Kommentarer
Postat av: Linnea

You've got a friend in me

When the road looks rough ahead

And you're miles and miles

From your nice warm bed

Just remember what your old pal said

Boy, you've got a friend in me

2009-10-26 @ 22:59:10
URL: http://frulindberg.blogg.se/
Postat av: Sara

Håller med! Men troligtvis är det inte de som får jobben, utan vi som visar att vi verkligen vill något. Folk har koll och referenser väger tungt!

2009-10-28 @ 20:14:28
URL: http://saraleverin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0