Somewhere over the rainbow...



Somewhere over the rainbow way up high
There’s a land that I’ve heard of once in a lullaby
Somewhere over the rainbow skies are blue
And the dreams that you dare to dream really do come true

Someday I wish upon a star
And wake up where the clouds are far behind me
Where troubles melt like lemon drops
Away above the chimney tops
That’s where you find me

Somewhere over the rainbow blue birds fly
Birds fly over the rainbow
Why then, oh why can’t i

Somewhere over the rainbow blue birds fly
Birds fly over the rainbow
Why then, oh why can’t i

If happy little blue birds fly
Beyond the rainbow
Why, oh why, can’t i

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag har det varit en bra dag. Journalistikkursen är riktigt bra, jag känner mig inte alls lika "rädd" som jag gjorde i Jönköping. Nu får jag konkreta tips och praktiska övningar. Riktigt bra!

Igår "panikade" jag dessutom för webbkursen. Men vi har fantastiska lärare som har uppmärksammat detta och nästa vecka ska lärarna från Kristianstad komma och starta igång oss. Det är inte så lätt att göra en hemsida när man aldrig har sysslat med det. Känns otroligt bra att någon hörde vår röst och förde det vidare, och en snabb förändring! Har jag knappt varit med om under mina högskoleår...

Har dessutom haft fantastiska fina samtal idag. Linnéa i Göteborg! Det är så skönt att kunna prata med dig om alla mina förvirrade tankar! Till våren måste du och Malin komma hit :D
Linnea i Båstad! Jag är så glad att jag har lärt känna dig! Du är helt klart min "krigare-kompis" både vad det gäller skola, träning och kärlek. Skönt att vi kan kriga tillsammans mot omvärlden... :)

Dags att säga god natt! Är lite småseg efter powerwalk&talk!


P.S. Låter jag som Carola??? D.S


Kommentarer
Postat av: Linnéa

Anna, min älskade vän! Finns alltid här för alla tankar, oavsett om dom är förvirrade eller inte! Dessutom, TACK för att jag får häva ur mina! ;) Du är guld!

2009-10-28 @ 00:29:04
URL: http://linpin.wordpress.com
Postat av: Magnus

yes, du låter som Carola! :]

2009-10-28 @ 10:41:49
Postat av: Linnea

även att jag började gråta nu, är nog lite känslig just nu. Tack vännen! är så glad att jag lärt känna dig med! det är verkligen du-jag-bea mot världen! Vi ska kriga tills vi har vunnit! <3

2009-10-28 @ 16:30:56
URL: http://frulindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0