Till mina nära och kära

 
19 september. Tiden går så fort! Jag har bott i Båstad i flera veckor nu, svårt att förstå samtidigt som det känns som jag har bott här längre än så! Jag är otroligt tacksam för alla fina vänner jag har fått och hur mycket jag redan har fått vara med om. Båstad är väldigt litet men också väldigt mysigt och alla människor är trevliga. Det känns som att jag kommer få en kanonfin tid här och att mina nya vänskaper kommer att bli livslånga!
Nya tider betyder också avsked från det som varit. Att säga hejdå till allt och alla i Jönköping var riktigt hårt och svårt. Saknar alltid mina närmsta vänner. Äver alla nära och kära där hemma. Högsta önskan hade varit att få ha alla man älskar nära sig, i samma stad <3

Till alla nära och kära, min favoritdikt av Erik Blomberg.


Var inte rädd för mörkret
ty ljuset vilar där.
Vi ser ju inga stjärnor
där intet mörker är.

I ljusa irisringen
du bär en mörk pupill,
ty mörkt är allt som ljuset
med bävan längtar till.

Var inte rädd för mörkret,
ty ljuset vilar där,
var inte rädd för mörkret,
som ljusets hjärta bär



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0