Jaha, nu sitter man i skolbänken igen.



Det är intressant hur fort man glömmer hur det är att sitta i skolbänken. Spanien i våras räknar jag inte som högskoleutbildning. Förra hösten skrev jag uppsats nästan hela terminen, med andra ord, inget vanligt plugg. Året innan var mitt inriktningsår, inte heller då satt man direkt i skolbänken. Mycket eget arbete där man själv väljer sin litteratur.

Idag när jag kom till skolan var jag så glad över att ha hunnit läsa de 50-60 sidor om mikrofoner. Visst, förstod inte så mycket av det tekniska språket och boken är dessutom på engelska, men hade iaf ett hum. Idag efter lektionen får vi veta att vi ska läsa 70 sidor till tills i morgon, denna gång om mixerbordet. Aaaa, ja nu sitter jag verkligen i skolbänken igen! Därför ska vi i en liten grupp ses ikväll och försöka tolka och förstå vad allt betyder. Man orkar inte på egen hand. Men allt går om man bara bestämmer sig! Jag ska bli en radiostjärna och då måste jag ta mig igenom det här. Helt övertygad om att vi fixar det eftersom att så många andra redan har klarat det. Jag är dessutom väldigt glad att jag och Goffe valde att träna innan skolan idag, annars hade det blivit helt misslyckat!

Mot framtiden!

Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0