Varför detta ständiga kall efter förändring?


Ibland kan jag bli galen på mig själv. Jag vill hela tiden att det ska hända något, samtidigt som jag längtar efter att bara slappa och ta det lugnt. Bor helt okej, fint med trångt,trots det kan jag längta efter att flytta igen. När jag har håret ljust blir jag sugen på att göra det mörkt. När jag har det långt funderar jag på att ha det kort. Känner ni igen det här eller är det bara jag som är så här galen? =)

Varför inte njuta i nuet och vara nöjd med det? Varför ska det vara så svårt? Fast jag ska kanske vara glad att jag känner såhär. Karin Boye har skrivit ett ordspråk som jag alltid har tyckt om, nu börjar jag inse varför jag har fastnat för detta..


"Den mätta dagen, den är aldrig störst. den bästa dagen, är en dag av törst". Karin Boye


Kommentarer
Postat av: Cássandra

KÄNNER IGEN MIG! :)Har svårt att luta mig tillbaka i nuet och bara vara. Knasigt! Ha en mysig helg i Båstad, hoppas att solen skiner i morgon också.

2009-09-18 @ 23:32:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0