Vilket skämt!

Idag vaknade jag till dagens Eko och får höra att studiestödet ska höjas. Första tanken är; äntligen! Låter helt otroligt! Andra gången jag hör nyheten förstår jag att det egentligen handlar om att bidraget höjs med 40 kr och låndelen 390 kr. Hallå!? Hur svårt är det att höja "lånedelen" egentligen??? De överiga 40 kr gör ingen direkt skillnad...Suck, suck, suck! Hörde dessutom att fribeloppet också förmodligen kommer att höjas....om 2 år!!!! Så, den här gången var det ingen vidare förbättring, inte för mig i alla fall. Hoppas det hjälper andra! Bara tråkigt att man låter ungdomar få så mycket lån efter sig...


Kommentarer
Postat av: Linnéa

ja, fjantigt! och idag sa dom på 4ans nyheter "bidragsdelen kommer öka en hel del" dåligt!

2009-09-14 @ 10:03:43
URL: http://linpin.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0