Idag är det inte min dag!



Usch, gillar inte att skriva om tråkiga grejer men nu är det bara för mycket. Mitt i det sega (som jag nämnde i tidigare blogginlägg) så har jag dessutom fått veta att det blir omtenta i webbmedia. Jag döörrrr! Trodde man var av med skiten nu. Lärarna har hela tiden vetat hur arbetet har gått och hur vi alla skulle komma att skriva vår rapport. Nu när de har rättat så får man veta att grupparbetet har utförts på ett felaktigt sätt. Är det dags att komma med det nu? Det har vi försökt säga till dem länge... AAAGGRRRTRRRRR! Nu vill de att vi alla skriver en ny rapport + att göra en webbsida. Så sjukt så det kommer aldrig bli verklighet, den saken är säker. Det måste finnas en annan väg att ta...

Idag fick vi dessutom veta att det inte är säkert att utbildningen fortsätter i höst. Någon av de "högre" snubbarna anser att vi har för lite vetenskapsanknytning och att det inte är forskningsgrundande. Jösses! När ska svenska högskolor inse att det inte behöver vara så vetenskapligt och forskningsbaserat. Forskning är bra, men blir man radiopratare???

Kommentarer
Postat av: Mia

...Fast en högskola måste ju faktiskt bedriva vetenskaplig och forskningsanknuten utbildning - det är högskolans uppgift och det är därför den kan finansieras med statliga medel. Och inte är det väl konstigt att inte alla yrkesutbildningar kan finansieras av staten? Självklart vill väl alla ha gratis utbildning, men det är ju inte så konstigt att samhället inte fungerar så.

2010-02-15 @ 20:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0