Verkligheten! Mysiga män och gosiga hundar!


Bara onsdag men det känns som en av årets längsta veckor. Så kan verkligheten vara... Jag har känt mig allmänt trög och dessutom så skiter sig det mesta just nu. Hela klassen har fått IG i webb, men det löser sig nog med tiden.

Idag påbörjade jag min nyhetsintervju. Först svarade ingen, sen svarade helt plötsligt alla. Kul att få lära sig att göra telefonintervjuer, men min nyhet är inte så upplyftande. Jag blir till och med ledsen av den! Men det är nog bra träning att arbeta med nyheter där man själv är berörd men där man måste vara neutral i sin yrkesroll. Jag har gjort mitt bästa och jag hoppas att det kommer att godkännas. Min förhoppning är att nyheten går att förändra i framtiden, låter kanske konstigt men känner att jag inte orkar ta upp det här just nu.

Idag har jag även stött på en annan verklighet. Vi började filma till galaprojektet idag. Företaget vi skulle besöka var en bilverkstad utanför Grevie. Där möttes vi av en mysig, lite blyg man med en stor gosig hund. Jag fick en underbar känsla av att vara där. Komma ut i verkligheten och träffa helt vanliga människor,(utan någon negativ betoning). Det är dessa som jag vill göra radio för! Sverige består utav fler platser än bara storstäderna. Mysiga män och gosiga hundar ;) Verkligheten är inte så tokig :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0