D-kupa, för stort för vanliga affärer?

Vissa kan inte leva utan den, andra behöver ingen, vissa köper den för att den är fin eller lyxig. Pratar självklart om BH:n.

Som allt annat finns den i olika storlekar men hur vet man egentligen vilken storlek man ska ha? Nu kanske du undrar om jag är snurrig i mössan, varför tar jag upp det här??? Jag har alltid haft samma storlek, har känts bra. Sen träffade jag min vän Malin, hon är lite av en expert och har jobbat med bh:ar. Första gången i mitt liv fick jag höra att jag har för liten storlek. När hon sa det till mig slog det mig att jag såg på TV någongång att kvinnor generellt väljer för liten storlek konstigt nog.

Idag belutade jag mig för att gå och prova lite eftersom jag fått rabatt på en affär (tyvärr utan min expert Malin, men det kommer fler tåg :D). Lättare sagt än gjort..hade verkligen behövt Malin hehe. För det första, är det meningen att alla kvinnor ska ha storlek A-C, har man för stora sen eller??? Det var i stort sätt omöjligt att hitta tex D-kupa. Sen när jag väl började prova. Någon var enorm och då menar jag verkligen ENORM! En annan va nästan trång...Aaaaa jag fick panik så jag la ner mitt projekt. Det är tydligen för svårt att köpa en ny bh...

Kommentarer
Postat av: Farah

Lindex har ett märke som heter Ella M som har bra storlekar!

2010-11-15 @ 15:50:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0