Pust och stön...


Föreläsning 8-10
Arbeta med övningar 10-13
Lunch
Promenad
Flera övningar...

Det är slitsamt att plugga juridik och man blir trött i huvudet. Har många vänner som har sagt att det är en "enkel" kurs. Antingen är jag dum, har fel bakgrund eller så är det bara snack och jag vill vara lite för perfekt. Men man vill ju liksom förstå!!!

Klassen är dock rolig. Vi är många men ibland är vi indelade i grupper.
En del sover,
en del rapar upp paragrafer,
en del överanalyserar,
en del fattar ingenting,
en del skriver frenetiskt,
en del svara hela tiden rätt...eller det låter rätt
och läraren är söt på sitt sätt samtidigt som jag tycker han använder ett för svårt språk. Målgruppsanpassning mr!

Sen finns det några udda...kan säga så roliga saker ;)
Men jag kan som sagt lova att det är kul att analysera publiken..haha, det är min grej i juridiken ;)

Varför ska man kunna alla paragrafer utantill? Idag sa en av killarna efter lektionen att det i princip råder begravningsstämning..haha det är också ett sätt att se på lektionen, men jag håller med litegrann. Slappna av människor! Ingen av oss kommer bli jurister!

Dagens intressanta var när vi kom in på löner i rättegången. En domare får tydligen lön efter kvantitet och inte kvalité. Känns ju bra att höra..det gäller med andra ord att dömma så många fall som man kan för att få högre lön. Heja Sverige! Varför dessa besparingar? Jag är trött på besparingar, tror det är dumsnålt...men det är bara vad lilla jag tror. Tjattermajan som förstår sig på kommunikation och information...

Dagens bästa. Googla allt du inte förstår.


Amen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0