Står du för vem du är?



Jag kan inte sluta att förvånas över alla negativa artiklar som handlar om facebook, bloggar och andra sociala nätverk. Artiklarna handlar så klart om arbetsgivare som går in och tittar på dessa sidor innan de anställer dig eller håller koll på dig när du är anställd. Hallå, är du förvånade över att de håller lite koll? Varför skulle de inte göra det? Jag googlar jag alltid nya person jag ska träffa eller företag, letar upp allt jag kan utan att överdriva. Jag ringer ju tex inte Skatteverket m.m. Men klart att man är nyfiken! Varför skulle inte en arbetsgivare vara det?

Jag har alltid haft väldigt fina chefer, vet inte om jag har haft ovanlig tur, men vi har t.o.m funkat så bra, att vi är vänner på tex facebook och vi har inget att dölja för varandra. Visst, jag är kanske naiv i mina tankar men jag tycker att grundregeln är att man publicerar inget som man inte kan stå för! Både vad det gäller facebook, twitter och bloggar. Klagar man på saker via dessa forum, ja då får man ta konsekvenserna! Själv så försöker jag mest berätta om vad som händer i mitt liv och roliga/konstiga/annorlunda saker jag stöter på i vardagen som kan vara kul att visa. Jag vill ge mina 100 daliga läsare det bästa! Tanken med en blogg är att man ska tycka och tänka men inte klanka ner på andra...

Så, till alla mina ex-chefer, nuvarande chefer och kommande chefer. Det här är jag och ni får såklart läsa varje rad jag skriver...nemas problemas! Jag blir bara glad att ni intresserar er!

Avslutar med en bild från Spanien-tiden. Första lägenheten var lite trång... :)
This is me...

/Anna Marie Stèen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0